2011. február 21., hétfő

Tai Situpa & SI-LA-GI

Küllemében feltűnő könyv jelent meg a közelmúltban. XII. Tai Situpa Az alvó buddha ébresztése címen magyarul megjelent könyve nem csak tartalmát tekintve lehet érdekes. A cím önmagáért beszél, így a könyv témáját nincs miért körüljárnom (amúgy sem szoktam itt könyvrecenziót írni). Az illusztrációk azok, amik miatt a könyv kiérdemelte a blogposztot. A könyvet SI-LA-GI (azaz Szilágyi Szabolcs) tusfestményei ékesítik. Maga a szerző a kalligráfia és tusfestészet művelője, innen az inspiráció. A kiadvány 300 példányban jelent meg és mindegyikhez jár egy egyedi SI-LA-GI tusfestmény (a kiadó ajánlója kalligráfiát említ, de igen nehéz annak tekinteni a képeket, mivel betűkről, írásról itt szó sincs). Szintén a hivatalos ajánló a festményeket 60-80 ezer forintra becsüli. Én ezt mindenképpen erős túlzásnak gondolom. Viszont: a könyv megjelenése egy remek apropó, hogy a szerző képeiből válogassak.
XII. Tai Situpa: Earth Fire
XII. Tai Situpa: Flower "in Bloom"
SI-LA-GI: Everything is Here II


4 megjegyzés:

  1. Kafa! Felhasználtam ehhez.

    (De miért nem írták ki a nevét? Én azt gondolnám, h nem olyan ismert Mo-n ez a szitupa-rendszer.)

    VálaszTörlés
  2. Valóban. Ez nekem is feltűnt, de hamar túl tettem magam rajta. Más egyéb momentumok viszont tényleg zavarnak. Nem tudom még, hogy megtoldom-e ezekkel a posztot vagy inkább békén hagyom.

    VálaszTörlés
  3. Megírod, h mi zavar? (Nekem nincs meg a könyv, ez így nagyon rejtélyesen hangzik.)

    VálaszTörlés
  4. Kicsit Késve jutott el hozzam ennek az oldalnak létezése, de talán igy is van értelme kommentálni.
    Tai Situpa az egyik legmagasabb vonalvivő Kagyu mester.
    XVII. Karmapa Kínából való sikeres Indiaba szökese utan, Situpatol kapta meg a vonal átadásait.

    VálaszTörlés